Chuyển đến nội dung chính

6 Ways To Show You Are A Superstar At Work

1. Be first, but with a purpose.

Many people try to be the first to arrive each day. That's great, but what do you actually do with that time? Organize your thoughts? Get a jump on your email?

Instead of taking care of your stuff, do something visibly worthwhile for the company. Take care of unresolved problems from the day before. Set things up so it's easier for other employees to hit the ground running when they come in. Chip away at an ongoing project others ignore.

Don't just be the one who turns on or off the lights — be the one who gets in early or stays late in order to get things done. Not only will your performance stand out, you'll also start to...

2. Master a specific — and valuable — skill.

Meeting standards, however lofty those standards may be, won't help you stand out.

So go above the norm. Be the leader known for turning around struggling employees. Be the shipping manager who makes a few deliveries a week to personally check in with customers. Be the VP who promotes from within. Be known as the employee who responds quicker, acts faster, or always follows up.

Pick a worthwhile mission and then excel at that mission. I promise people will notice.

3. Create your own side projects.

Excelling at an assigned project is expected. Excelling at a side project — especially one you created — helps you stand out.

For example, years ago I decided to create a Web-based employee handbook my then-employer could put on the company Intranet. I worked on it at home on my own time. Some managers liked it but the HR manager didn't, so it died an inglorious death.

I was disappointed but the company wasn't "out" anything, and soon after I was selected for a high visibility company-wide process improvement team because my little project had made me "that guy."

Try it. For example, experiment on a new process or service with a particular customer in mind. The customer will appreciate how you tried, without being asked, to better meet their needs... and you'll never be forgotten.

4. Put your effort where your mouth is.

Lots of people take verbal stands. Few take a stand and put actual effort behind their opinions.

Say you think a project has gone off the rails; instead of just pointing out its flaws so you can show everyone how smart you are, jump in and help fix it.

Everyone talks about problems. The people who help fix problems are the few who stand out.

5. Show a little of your personal side.

Personal interests help other people know and remember you. That's a huge advantage for a new employee or a company competing in a crowded market.

Just make sure your personal interests don't overshadow professional accomplishments. Being "the guy who does triathlons" is fine, but being "the guy who is always training and traveling to triathlons so we can never reach him when we need him" is not.

Let people know a little about you; a few personal details add color and depth to your professional image. (Plus it makes you a lot more likeable.)

6. Work harder than everyone else.

Nothing – nothing – is a substitute for hard work. (Sure, you can also work smarter — but why not do both?)

Look around: How many people are working as hard as they can? Very few.

One way you can always stand out — regardless of talent, experience, or skill — is by outworking everyone else.

It's also the easiest way to stand out, because I guarantee you'll be the only one trying that hard.

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Các nguyên tắc của COBIT 5

Nguyên tắc thứ 1: Đáp ứng nhu cầu các bên liên quan (Meeting stakeholder needs) Doanh nghiệp tạo ra giá trị cho các bên liên quan bằng việc duy trì cân bằng giữa lợi ích, rủi ro và nguồn lực.  COBIT 5 cung cấp các quy trình cần thiết và các điều kiện cần thiết (enabler) nhằm hỗ trợ việc tạo ra các giá trị kinh doanh thông qua việc sử dụng công nghệ thông tin. Mỗi doanh nghiệp khác nhau sẽ có các mục tiêu khác nhau nên một doanh nghiệp có thể tùy biến COBIT 5 để phù hợp với bối cảnh của doanh nghiệp thông qua mục tiêu kinh doanh, biến đổi từ mục tiêu kinh doanh chung thành các mục tiêu chi tiết mà có thể quản lý được, có các đặc tả chi tiết và ánh xạ các mục tiêu đó vào các quy trình, các thực hành của mục tiêu CNTT. Các tầng mục tiêu (goals cascade) đạt được thông qua bốn bước: Bước 1: Định hướng của các bên liên quan ảnh hưởng đến nhu cầu của các bên liên quan. Bước 2: Nhu cầu của các bên liên quan tác động vào mục tiêu của doanh nghiệp.   Nhu cầu của các bên liên

Quản trị công nghệ thông tin

"Theo định nghĩa của OCED, quản trị doanh nghiệp (corporate governance) bao gồm các quy trình để định hướng, kiểm soát và lãnh đạo tổ chức. Quản trị doanh nghiệp bao gồm thẩm quyền, trách nhiệm, quản lý, lãnh đạo và kiểm soát trong tổ chức." Theo Principles of Corporate Governance,  OCED. "Quản trị công nghệ thông tin (IT Governance - ITG) là trách nhiệm của Ban Giám Đốc và các nhà quản lý. Quản trị công nghệ thông tin là một phần của quản trị doanh nghiệp và bao gồm cấu trúc lãnh đạo, cấu trúc tổ chức và các quy trình để đảm bảo công nghệ thông tin của tổ chức được duy trì và mở rộng theo các định hướng chiến lược và mục tiêu của tổ chức'' Theo Board Briefing on IT Governance, 2 nd  Edition,  IT Governance Institute Thông tin là một nguồn lực quan trọng của tất cả các doanh nghiệp và công nghệ giữ một vai trò cũng quan trọng từ khi thông tin được hình thành đến khi thông tin bị phá hủy.  Công nghệ thông tin ngày càng phát triển và trở nên phổ biến hơn

MỤC 2.1: TẠO GIÁ TRỊ (CREATING VALUE)

Các dự án tồn tại trong một hệ thống lớn hơn, chẳng hạn như một cơ quan chính phủ, tổ chức hoặc thỏa thuận hợp đồng. Để ngắn gọn, tiêu chuẩn này sử dụng thuật ngữ tổ chức (organization) khi đề cập đến các cơ quan chính phủ, doanh nghiệp, các thỏa thuận hợp đồng, liên doanh và các thỏa thuận khác. Tổ chức tạo ra giá trị cho các bên liên quan. Ví dụ về các cách mà các dự án tạo ra giá trị bao gồm, nhưng không giới hạn ở: Tạo sản phẩm, dịch vụ hoặc kết quả mới đáp ứng nhu cầu của khách hàng hoặc người dùng cuối; Tạo ra những đóng góp tích cực cho xã hội hoặc môi trường; Cải thiện hiệu quả, năng suất, hiệu quả hoặc khả năng đáp ứng; Thực hiện các thay đổi cần thiết để tạo điều kiện thuận lợi cho việc chuyển đổi tổ chức sang trạng thái mong muốn trong tương lai; và Duy trì các lợi ích được kích hoạt bởi các chương trình, dự án hoặc hoạt động kinh doanh trước đó. 2.1.1 CÁC THÀNH PHẦN CUNG CẤP GIÁ TRỊ (VALUE DELIVERY) Có nhiều thành phần khác nhau, chẳng hạn như danh mục đầu tư, chương trình,